ezel | son oyun

21 06 2011

iki yıldır hiç aksatmadan sıkı bir takipçisi olduğum ezel dizisi, 71. bölüm ile ekranlara veda etmiş oldu.
son bölümü ile bence 7’den 70’e herkesi dağıtmıştır!
ezel’in hastanede; “öyle deme, eğdim boynumu” repliği…
kendi evine gittiğinde babasının ezel’e karşı olan sıcak tavrı, babacanlığı ve ne gerekiyorsa baba olarak yapacak olması karşısında ezel’in “hı!” deyip kalakalması…
ezel’in bade’den son isteği…
“biri benim için bir hayat hayal edecekse, o sen ol isterim..” deyişi…
herkesle vedalaştı tamam ama ali’yle olan diyaloğunun bir başka duygu yüklü oluşu… ali’nin her “abimm” deyişinin sizde bıraktığı etki.. “salya sümük ağlamak” (ben de yaşadım o diyaloglardan sonra, saldım gitti!)
ali’nin: “ölümden mutlu son çıkar mı lan?!” derken ki yüz ifadesi, oyunculuk, muhteşemdi…
ezel ile eyşan’ın son tren sahnesi… tuhaf,  karmaşık ve acıklıydı… bir de trendeki ölülerin ekrana yansıması çok yerindeydi. “kamil, mert, tefo, dayı ve bahar”

gel gelelim işin sonuna!
çeşitli sonlar ve yorumlar var tabii ki dizinin ucunun açık bırakılmasıyla ilgili… benim katıldığım son da şudur;
can, motorla ilerlerken dayının;
“benim anlattığım hikaye çoktan bitti, sonrasında yaşananlar hiç olmadı.” ve “gerçek hayatta babalar ve oğullar ölümü yenip kavuşamazlar.”deyişi tüm olayı özetliyor işte.
bir “gerçek” son var, bir de “hayal” olan son…

kendi adıma, gelmiş geçmiş en sağlam yerli diziydi “ezel” desem pek de abartmış olmam.

hayat bir oyunsa, bu oyun bitti!
ezel | son oyun


Actions

Information

Leave a Reply

