ramiz dayı | ezel

4 05 2011

dayı: bekliyorlar ömer, beni bekliyorlar… kim onlar ömer, kim beni bekleyenler ha?
ezel: ailen dayı, ailen onlar…
dayı: selma? selma orda mı?
ezel: ordadır dayı, seni bekliyordur şimdi.
dayı: oğullarım bekliyorlar mıdır beni, he?
ezel: hepsi, hepsi seni bekliyorlar dayı.
dayı: kızıyorlar mıdır bana, ha? onlar, benim ölülerim mi oğlum?
ezel: değiller dayı.
dayı: kim bunlar yeğen? onca öldürdüklerim var, onca üzdüklerim var, ha? onlar mı, onlar mı bekliyorlar yoksa beni yeğen?
ezel: onlar senin düşmanların değil dayı. onlar, senin sevdiklerin. bak selma, bak çocukların, bak arkadaşların, dostların… onlara bırakıyorum seni dayı tamam mı?
dayı: selma?
ezel: selma’ya bırakıyorum seni dayı. tamam mı?
dayı: evlatlarım… çok özledim sizi…
ezel: sevdiklerine bırakıyorum dayı seni… dayı?
dayı: oohhff, hoşçakal adi şehir… kim kazanmış ki, ben kazanacaktım seni… bu şehri…

gömdüm hepsini geliyorum, insan yaşıyorken özgürdür.
yaklaştım iyice geliyorum, her insan biraz ölüdür.
biz de biraz ölüyüz… ölüler ki bir gün gömülür;
içimizdeki ölüler, dışımızdaki ölüler…
insan yaşıyorken özgürdür…
insan yaşıyorken özgürdür, insan yaşıyorken özgürdür.

ezel | 61.bölüm | dayı’nın son sahnesi


Actions

Information

Leave a Reply

